twitter

19 Kasım 2014 Çarşamba

AVRUPA’NIN EN İYİ OYUNCULARINDAN BİRİ OLMAK MI? DAHA GİDECEK ÇOK YOLUM VAR. JAMEL MCLEAN


Eurohoops.net sitesinden Stathis Trapezanlidis’in röportajının çevirisidir

Jamel Mclean Nba Şampiyonu San Antonio Spurs karşısında galibiyeti getiren son saniye basketinden sayesinde artık tanınıyor, bunun yanında kendisi Euroleague çaylak sezonunu da harika bir şekilde sürdürüyor. Şunu söyleyebiliriz ki Jamel,  ligin en önemli öne çıkan unsurlarından birisi olmayı başardı.

BEKO BBL’de ( Almanya Basketbol Ligi) Amerika’lı PF gayet etkileyici bir performansa sahip (son maçta 33 sayı 12 ribaundla oynadı), fakat Nba’den sonra dünyadaki en üst seviye basketbolun oynandığı lig olan Euroleague onun için daha iyi bir kıstas olacaktır.
Normal sezonun ilk turu sona erdi ve ilk tur sonunda Jamel Mclean 16.6 sayı, 5.6, ribaund, 1.8 asist ortalamaları ile oynarken 2 sayılık atışlarda %67,6 ‘lık bir oran ve ortalama 20.6 verimlilik puanına sahip !

Euroleague çaylağı için hiç de fena değil, katılıyor musunuz? BBL’nin namağlup takımı Alba Berlin oyuncusu CSKA maçı öncesinde Eurohoops ile bir röportaj yaptı.

-Çaylak sezonunda senin adına ortaya çıkan tablo harika gözüküyor. Berlin’de geçirdiğin 3 aydan sonra daha rahat gözüküyorsun. Yeni çevreye ve özellikle Euroleague’e alışma evren nasıl gidiyor?

İyi bir sistemimiz var ve bu çok önemli, staf gerçekten iyi ve bana çok yardımcı oldular. Gidecek daha çok yolum var ama kesinlikle kendimi daha rahat hissediyorum. Euroleague’deki kaliteli takımlara karşı oynamak uyum sağlamaktan biraz fazlasını gerektiriyor, oyuncuların ne kadar iyi olduklarını ve Eıroleague’in büyük bir meydan okuma ortamı olduğunu biliyorsunuz. Euroleague’deki ilk sezon tabiî ki BEKO BBL’den tamamen farklı. Fakat çok iyi sisteme sahip bir koçumuz var ve hepimizi Euroleague’e çok iyi hazırlıyor."

-Parkede çok “sağlam” duruyorsun, enerji dolusun ve atletiksin. Birçok insan seni Kyle Hines’a benzetiyor ve ben özellikle onun bir anda BBL’den Euroleague’in önemli takımlarına geçisini benzetiyorum. Böyle olacağını düşünüyor musun?

Bu soruyu bana sezon sonunda sormalıydın! Bir oyuncu olarak bu konuda konuşurken rahat değilim, Daha öğrenecek çok şeyim var ama şunu söyleyebilirim ki ilerleyen dönemde Euroleague’in önemli oyuncularından biri olacağım. Bu benim ilk yılım ve öğrenmeye devam ediyorum. Öğrenmenin tek yolu oyunda olmak özellikle de basketbolda. BBL ve Euroleague arasında büyük fark var ve siz bu farklı oyun tarazlarına karşı hazır olmalısınız. Yani bir bakıma uyum sağlama diyebiliriz.”

-Almanya’da daha fazla kalmak ister misin ya da kendini Euroleague’in üst seviye takımlarında oynamak için hazır hissediyor musun?

Ben nerdeysem, orası benim meydan okuma alanımdır” Burada veya Almanya’da ya da başka bir yerde kalmak istediğimi söyleyemem. Neredeysem orada olduğumdan daha fazlası olmak isterim. Oyuncu olarak daha iyi olmak isterim. Adım adım ve zamana bırakarak…"

-Bir dostluk karşılaşması olsa da San Antonio spurs maçında attığın son saniye basketini unutmak kolay değil. Bu basket ile ilgili insanların tepkileri nasıldı?

Tam bir çılgınlıktı!. Bir çok insan bana geri dönüşler yaptı “wow deli şut”, “çılgın maç” gibilerinden. 3-4 gün bu böyle sürdü. Aileden, taraftarlardan, bütün üniversite koçlarından böyle bir destek görmek iyi bir şeydi tabii ki. Fakat biliyorsunuz ki çok fazla tadını çıkaramıyorsunuz çünkü 2 gün sonra maçımız vardı. Yine de şurası kesin ki yaz döneminde o anı tekrar yaşamak keyif almak için son dakikaları tekrar izleyeceğim."

-Diğer yandan sadece birkaç yıl önce, Scafati (İtalyan 2. Lig ekibi) 1 haftalık deneme idmanından sonra seni reddetmişti. Tam olarak ne oldu orada?

Avrupa’daki 2. Yılımdı. Sezon öncesinde başkan takım için uygun oyuncu olmadığımı söyledi. Farklı bir tarzda oyuncu arıyorlardı. Bu biraz garip çünkü genel menajer benim iyi bir oyuncu olduğumun farkında olduğunu söylüyordu. Avrupa’da iyi işler yapacağımı biliyordu fakat Scafati için oynarken olmayacaktı bu. Başkanın istediği şey ben değildim."

-Bu seni güçlendirdi mi? Ne düşündün?

“Bu konu üzerinde çok fazla düşünemezdim, Ne tarz bir oyuncu istediklerini bilmiyorum. Bazen sadece işler yolunda gitmez. Yoluna devam etmeli ve çalışmayı sürdürmelisin”

-Avrupa’ya gelme kararını nasıl aldın?

“NBA’deki şansımın yüksek olmadığının farkındaydım. Avrupa’da seviyenin yüksek olduğunu ve birçok Amerika’lı oyuncunun buraya geldiğini biliyordum. Bu günlerde birçok Avrupa’lı oyuncu da NBA’e gidiyor. Finansal açıdan da buraya gelmem mantıklıydı."

-Yine de NBA her zaman hedeflerin arasında mı?

“Öyle umut ediyorum, NBA kapısı benim için açık olduğu sürece denemeye devam etmek isterim. Ama olmazsa burada oynamaya devam edip daha iyi olacağım."

-Euroleague normal sezonunun ilk turu sona erdi. Alba Berlin’in Top 16 şansı devam ediyor, sezon başında hedefiniz neydi?

CSKA, Malaga ve Maccabi karşısında çok zorlu bir başlangıç yaptık. Sonrasında Limoges ve Cedevita karşısında iki iyi oyun oynadık. Bu iki maç özgüvenimizi yerine getirdi. Şimdi CSKA, Malaga ve Maccabi ile tekrar karşılaşacağız ve bir galibiyet bizi Top 16 hedefimize daha çok yaklaştıracak."

-BEKO BBL’de hala namağlup lidersiniz. Bunca yıldan sonra şampiyonluk için hazır mısın?

“Daha gidecek çok yolumuz var. Öğrenecek çok şeyimiz var. Henüz Kasım ayındayız. Lig uzun bir maraton. Her maça ayrı odaklanmalıyız. Şampiyonluğu istiyoruz. Namaglup olmak gerekli değil ama her maçı kazanmak için oynuyoruz."




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder