twitter

12 Kasım 2014 Çarşamba

ESTOPA



2010 yılında Piccadilly civarı bir mekânda arkadaşlarla sohbet ederken sözlerini anlamadığım ama ritmiyle insanı kendisine çeken bir şarkı duymuştum. Yanımda söz konusu dili anlayan ve şarkının sahiplerinin vatanından birilerinin olması şansımdı zira o zaman telefona şarkıyı dinletip kimin olduğunu bulabileceğim teknolojik seviyeye ulaşmamıştım. Pop gibi duran ama içinde gitar ve alkışın gırla gittiği bu şarkı kimindir deyince Estopa cevabını almıştım. Ben de madeni bulmuşken biraz araştırdım, daha çok cevher varmış...


Estopa,  Jose ve David Munoz kardeşlerin kurduğu kategorize edilmekten hoşlanmayan İspanya’nın en önemli gruplarından biri. Şöhretleri haliyle Latin Amerika’ya kadar uzanmış. Okul işine pek ısınamayan kardeşler SEAT’ın otomobil fabrikasında takılmışlar. İş hayatı yaratıcılıklarını sınırlamamış aksine ilham vermiş. İlk duyduğum şarkıları La raja de tu falda şarkısına bakarsanız anlayabilirsiniz. Ayrıca grubun ismi de fabrikada patronun kendilerine söylediği "Dale Estopa a la maquina"


Estopa merakınızı aşağıdaki şarkılarla giderebilirsiniz


1-) Fuente energia
2-) Cuando amenece
3-) feat Rosaria El Run Run
4-) La Raja de Tu Falda
5-) Tragicomedia
6-) Ya No Me Acuerdo
7-) Tu Calorro



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder